Norsk mor skriver till sin son.....

Norsk mor skriver till sin son.....

Käre son.

Bara ett par rader, så att du vet att jag lever.
Jag skriver detta brev sakta, för jag vet ju att du inte kan läsa så fort.

Du kommer inte att känna igen huset när du kommer hem, för vi har
flyttat.

Det finns en tvättmaskin i vårt nya hus men den fungerar inte så bra.
Förra veckan stoppade jag in 4 skjortor i den, drog sen i snöret och sedan dess
har jag inte sett till skjortorna mer.

Jag kan heller inte ge dig adressen till vårt nya hus.
Den familj från Bergen som bodde här tog med sig numret till sitt nya hus, så att de skulle
slippa ändra adress.

Din lillebror läste en liten notis i en tidning, att sjön suger.
Så nu har han badat naken i havet tre dagar i sträck.

En god nyhet är att din far har fått nytt jobb.
Han har nu 500 personer under sig.
Han klipper gräset på kyrkogården.

Och dina bröder har också fått jobb ett par dagar, dom är ute med sin båt och försöker att
bogsera igång en ubåt som fick motorstopp för ett par dagar sen.

Din far drack inte så mycket i julas.
Jag hällde en burk motorolja i hans ölsejdel och det höll honom i gång till nyårsdagen.

Jag var hos doktorn i torsdags och din far var med.
Doktorn satte ett litet rör i munnen på mig och sa till mig att inte öppna munnen på 10 minuter.
Din far erbjöd sig att köpa röret.

Din syster fick barn i morse. Jag har inte fått reda på om det blev en pojke
eller flicka.
Jag vet därför inte om du är moster eller morbror.

Det regnade bara två gånger i Bergen förra veckan.
Först tre dagar och sedan fyra dagar.

I går fick vi ett brev från begravningsentreprenören.
Han bad oss betala sista delen av din mormors begravningskostnader, annars skulle han
gräva upp henne.

Och så en sorglig nyhet...
Farbror Olof drunknade i ett whisky-fat på Oslo bryggeri förra veckan.
Några arbetare hoppade i för att rädda honom, men det gick tyvärr inte.
Han kämpade emot modigt, han bara log och log och ville stanna kvar.
När vi kremerade honom, brann han i tio dagar..

Din far och jag var ute och körde bil igår, och då mötte vi en svensk på den smala bron nere i
byn där man ej kan mötas, då skrek din far till svensken "- jag backar inte för en IDIOT.....
men det gör jag sa svensken och backade, och så åkte vi vidare.

P.S. Jag skulle ha skickat dig 100 kronor, men tyvärr hann jag klistra igen
kuvertet D.S.

P.S 2. Det är så svårt att se vad jag skriver, för bildskärmen är just nu så full med tip-x
men det får bli som det blir. DS 2.

Hälsningar...Din Mor (tror jag iallafall?? och om du är min son..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar