Folk uttrycker sig roligt i brev till Skandia....

Intyg som inkommit till Skandia.

* Ett hjul åkte i diket, min fot hoppade från fotbromsen till gaspedalen, 
for över vägen till andra sidan och hamnade i diket.

* Sedan jag kört förbi hotell Horpe kommer jag ingenting ihåg tills jag 
fick syn på konstapel Johansson.

* Jag trodde att rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut 
huvudet genom den att den var stängd.

* Jag tutade, men bilhornet gick inte, för det var stulet.

* För att undvika kollision körde jag på den andra bilen.

* Jag kan inte betala reparationskostnaderna, ty jag underhålles av min 
svärmor eftersom min hustru dog för tre år sedan.

* Jag körde över en karl: han erkände felet var hans för han hade blivit 
överkörd förut.

* Jag föll i vägbanan, min man fortsatte med sin moped och körde sedan i 
diket. Om jag fick hjälp eller om jag reste mig själv minns jag inte. Men 
när min man kom tillbaka och fick se att jag överlevt blev chocken för svår 
för honom så han föll ner avsvimmad.

* Jag stannade vid övergångsstället då motparten körde mig i stjärten utan 
min tillåtelse.

* Den andre föraren ändrade sig plötsligt, så det fanns ingenting annat 
att göra än att köra på honom.

* Min man mådde illa, så det gällde att få tag i en annan man.

* Jag återvände hem, men tog fel på hus och törnade emot ett träd, som 
inte finns på min tomt.

* Lastvagnen stoppade och jag stoppade. Lastvagnen startade och jag 
startade men så stoppade lastvagnen utan att jag stoppade och då träffades 
den bakifrån.

* Den döde kom cyklande från vänster.

* Lastbilen körde på min bakdel så min fru fick ont i halsen.

* Ur läkarintyg:
Enligt hustrun har hans personlighet förändrats och impotensen medför 
förutom nervösa besvär för hustrun även ökade ekonomiska utgifter genom 
behov av att leja hjälp.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar